lördag 28 juli 2007

Landmärke saknas

Bosse Nyman efterlyser via en insändare i dagens Länstdning ett så kallat landmärke [oftast en mycket hög byggnad, min anmärkning] i Södertälje på c:a 40 våningar. Nyman tycker kommunens förslag ser trevligt ut men ser gärna att det tillförs något som sticker ut mer.

I insändaren argumenterar Nyman för fördelarna med ett landmärke. De aspekter han tar upp stämmer väl överens med det som kommunen vill åstadkomma genom att utveckla Marenområdet och stadskärnan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Alarik. Jag har precis startat en egen blogg (www.insiktslyftning.blogspot.com) och mitt första inlägg handlar om din blogg..:-) Mitt syfte är inte att fördjupa mängden konflikter som du synes vandra omkring i utan sätta fokus på vårt behov av att tänka om, gå från missförstånd till massförstånd, och ge oss själva en uthållig insiktslyftning (istället för kortsiktiga ansiktslyftningar).
Trevlig läsning, och jag misstänker att vi kan få tillfälle att lära känna varandra framöver.
/Thomas

Alarik von Hofsten sa...

Hej Thomas!
Roligt att du uppmärksammar Marenbloggen på din nya blogg.

Jag kanske kan hjälpa dig att skapa klarhet i Marenbloggens status. Jag är projektledare för utvdecklingen av kommunens Marenförslag och för medborgardialogen. Jag driver bloggen på uppdrag av mina uppdragsgivare/arbetsgivare Södertälje Kommun och Telge AB. Mer om Marenbloggens syfte kan du läsa här.

Bloggar är en relativt ny företeelse för många, men ett effektivt sätt att nå ut till många speciellt intresserade. Som du säkert märkt i ditt jobb möts ibland nya företeelser med skepsis från en och annan. Löser det nya ett problem brukar skeptikerna så småningom ge med sig. Vi får så hur det går i det här specifika fallet.