onsdag 30 maj 2007

Marendebatt nu även i Södertäljeposten

I sin fjärde debattartikel om Maren byter Thomas Nilsson (och Rudi Benedek) idag debattarena från Länstidningen till Södertäljeposten. Under rubriken Marenplaner bör rivas upp lanserar debattörerna idén om torghandel och saluhall i Maren, och att flytta hus från Torekällberget till Maren och att bygga bostäder på en del av Torekällberget. Det är i allt väsentligt samma debattartikel som publicerats i Länstidningen förra veckan. Eftersom jag uppmärksammat LT-varianten av artikeln här på Marenbloggen hänvisar jag till min tidigare kommentar här.

Not: Södertäljeposten publicerar inte sina artiklar i digital form. Jag kan därför inte länka till reportaget. Av upphovsrättsskäl är jag också förhindrad att ge dig en skannad kopia av artikeln. Vill du ha en kopia kontakta SP direkt.

Inga kommentarer: